Este întâlnit în literatura de specialitate şi sub denumirea de „principiul accesibilităţii”. Acest principiu exprimă, în esenţă, necesitatea ca desfăşurarea procesului de învăţământ să se realizeze în concordanţă cu posibilităţile reale ale elevilor (potenţialul intelectual, fizic, nivelul pregătirii anterioare) şi să stimuleze dezvoltarea lor ontogenetică. Stabilirea unei concordanţe între sarcinile de învăţare şi particularităţile specifice unei vârste, iar aplicarea acestui principiu înseamnă că orice secvenţă de învăţare are la bază trecerea de la inferior la superior, de la apropiat la îndepărtat, de la simplu la complex, de la particular la general.
În e-learning:
Implementarea se realizează cu respectarea particularităţilor de vârstă, dar şi în funcţie de stilul de învăţare şi tipul de inteligenţă (cu referire la inteligenţele multiple) şi care să permită parcurgerea în ritmul propriu.
Se pot crea module specifice pentru activităţi diferenţiate, în concordanţă cu posibilităţile elevilor şi dificultăţile de învăţare.
Unele module se pot crea având în vedere activităţi pe grupe sau în perechi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu